Legetøj, børnetøj og udstyr med ekstra rabat

Tour de Denmark

Fårup sommerland hotel fårupVi har virkelig været vidt omkring de sidste par uger, familien og jeg. Og jeg har prøvet at tage jer med både på Instagram og Snapchat. I øvrigt har jeg lige droppet min nuværende snapkonto og oprettet en ny, som selvfølgelig hedder @copenhagenkiddo, hvilket giver meget mere mening end Signovich, som bare er et gammelt kælenavn. Men da jeg i sin tid oprettede snappen, var det kun til privat brug. Men jeg er blevet lidt fanget af snappen og de små ligegyldigheder folk deler, og jeg synes det er lidt sjovt at bruge det i forbindelse med bloggen også. Så hvis I nu er rigtig søde, så smut da lige forbi og bliv venner med mig, så jeg ikke er helt alene derinde, nu hvor jeg er startet forfra 😉

I forrige weekend var vi en tur i Nordjylland, hvor vi både besøgte Fårup Sommerland og Skallerup Klit. Sidstnævnte er destinationen for mange af mine barndomsferier, og netop derfor er det sjovt at tage derop igen. Vi snuppede færgen på vejen derop og ankom til Hotel Fårup sent om aftenen. Heldigvis var de skide søde og stod på hovedet for at sikre sig, at vi havde nok at spise. Det priste jeg mig lykkelig for, da Molslinien absolut intet vegetarisk havde at byde på andet end en et mikroskopisk youghurtbæger med müsli. Så jeg var VIRKELIG sulten – aka. Signe 5 år. Genfinder I også jeres 5-årige selv, når I er sultne og ikke får mad? hotel fåruphotel fårup

Maden var i øvrigt virkelig fantastisk på hotellet, og undskyld, men det havde jeg ikke regnet med. Jeg synes, man er vant til, at maden i forlystelsesparker ikke er noget at skrive hjem om, men det var det i dén grad her! Generelt var hele hotellet bare lækkert og gennemført. Og så var betjeningen så fin og mega venlig, at man næsten skulle tro, at der var skjult kamera.

hotel fårup

Nå, men jeg havde virkelig glædet mig til hotellet, fordi jeg misundeligt havde siddet og fulgt med i de andre bloggeres dag på de sociale medier på bilturen. De var ankommet tidligt og havde virkelig nydt det og vist de mega seje værelser frem, som I kan se herover. Men arbejdet kaldte, så vi kunne ikke køre så tidligt, som vi gerne ville. Heldigvis havde vi hele lørdagen i sommerland. Børnene havde ikke talt om andet hele ugen. De skulle både se deres venner OG være i Danmarks nok sjoveste sommerland. Sidste år var vi så tæt på at få lokket F med i den vilde attraktion Orkanen, men han bakkede ud i sidste øjeblik. I år var han dog klar, og vi tog den sammen og skreg i vilden sky. Han prøvede den fem gange og kunne slet ikke få nok! fårup sommerlandfårup sommerland

Ellers blev Pindsvinet slidt op af vores unger, som bare ikke kunne få nok. Men vi nåede slet ikke alt det, vi gerne ville. Jeg tror vi alle er enige om, at vi må tilbage og være der i et par dage, så vi både kan nå forlystelser og det vildeste badeland. Jeg har et lille håb om, at vi kan lave en stor familietur med bedsteforældre og andet godtfolk derop, hvor vi alle bor på Hotel Fårup med et par overnatninger, så vi kan give den gas.

Vilfred var bare en cutie hele vejen igennem og sad i sin klapvogn og sugede indtrykkene til sig. Og så fik han også en tur i en rutsjebane. Omend ikke så vild som de andre.fårup sommerlnad

Lørdag aften kørte vi videre til Skallerup, og der købte vi pizza og spiste maden i vores hytte med Nana og Lisbeth og deres dejlige familier. Søndagen blev brugt  på legeland og badeland. Og mens nogle ville hade den slags (hvilket jeg også troede jeg ville), så elskede vi den dag. Men når man har haft dårlig samvittighed over at være en travl og ikke-nærværende mor de sidste par måneder, så er det det fedeste i verden bare at være sammen med børnene og mærke deres umiddelbare glæde. Hygge sig helt på deres præmisser uden at tænke over alt det, man ikke når. Og det kunne vi heldigvis, for eksamen var sendt og arbejdet lagt på hylden.skallerup badeland

Vi nåede også at tage ud at bowle med Nana og familien. Shiiit jeg var dårlig. Og tabte selvfølgelig. Børnene var til gengæld mega seje!bowling skalleup

Det var meningen vi skulle køre tidligt hjem søndag og nå en færge, men vi var slet ikke færdige med det nordjyske. Vi måtte simpelthen på bondegårdsbesøg, hvilket vi ikke nåede sidste år. Så vi prøvede at ændre færgeafgangen, dog uden held. Mols-linjens app til Android virkede ikke, og da vi kom igennem på telefonen var de noget så firkantede, at man ikke kunne ændre noget andre steder end app’en. Jo altså vi kunne da købe en ny billet til fuld pris. What the HAM!! (som Vega ville have sagt) Det måtte vi så acceptere, så vi blev enige om at skide på den dyrtkøbte færgebillet og i stedet køre hele vejen hjem. Så havde vi heller ingen bagkant, hvilket faktisk var rart. Og det var i virkeligheden både hurtigere og billigere at køre hele vejen (hvis man altså ikke allerede havde købt færgebillet).

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetskallerup bondegård

Bondegårdsbesøget var helt vildt skønt. Børnene fulgtes rundt med bondemanden, som hellere end gerne lærte fra sig. Han var bestemt, men det bliver man også nødt til, når man har med dyr at gøre. Børnene fik både fodret dådyr og geder, samlet et æg hos hønsene og klappet lidt på grise. Mere af det, tak!

Det passede med, at vi ramte Fyn sen eftermiddag, så vi tog et spontant besøg hos mormor og morfar, som gav aftensmad. Hvor tit er det lige, man kan komme et smut forbi, når man bor så langt fra hinanden?? Børnene og os selv har levet højt på weekenden lige siden, og det er i følge børnene en af de bedste oplevelser, de nogensinde har haft.

Nu ville jeg egentlig også have fortalt jer om denne weekends tur til Femø, men jeg vil ikke trætte jer med et alt for langt indlæg, så den tur må I høre om en anden dag.

Tak til Fårup Sommerland, Skallerup og Visit Nordjylland, som havde inviteret til blogger-event.