Projekt Sund Krop #5 {Søndagsstatus}

Lidt om søndag og madplan for den kommende uge

Egentlig var det meningen, at jeg stod for rollespilstjansen med F og hans venner i går. Men DMI lovede regn hele dagen, så i stedet blev han inviteret hjem til sin veninde for at spille brætspil. Ret hyggeligt, hvis du spørger mig. Og eftersom jeg var virkelig øm ovenpå lørdagens yoga, så passede det mig fint at kunne være lidt hjemme. Jeg snakkede med mange mennesker lørdag, da jeg både passede et sæt ekstra børn, og senere deltog i andelsforeningens sommerfest i gården. Og selvom jeg elsker at snakke og hygge med andre, så giver det mig ekstra brug for at lade op lidt alene, inden næste uge starter.

billeder fra KiipApp

At vejret så endte med at holde tørt hele dagen, er en anden sag. Så fik jeg hentet en pakke som lå og ventede på mig i 7 Eleven, og den var fyldt med fine billeder fra min Instagramprofil. App’en Kiipapp havde nemlig sendt mig en overraskelse med en lille smagsprøve på deres service. Ret så fint, synes jeg. Og egentlig en god påmindelse om, at det er på tide at få fremkaldt flere billeder fra de seneste par år. Vi har nemlig en stor metaltavle i entreen med kvadratiske billeder, men de nyeste er alligevel 4 år gamle. Hvis I vil tjekke deres service ud, så kan I finde hjemmesiden her.

Og herunder ser I vores rodede tavle, som både trænger til opdaterede billeder og en lille oprydning 😉

billeder i entre

Jeg fik også tid til at lave madplan og købe ind til hele den kommende uge. Maden kommer til døren i aften, og det var nu egentlig ret skønt at sidde ved computeren og købe ind med en kop kaffe i hånden.

I får madplanen her, hvis den kan inspirere. Største udfordring er at kombinere min egen, til tider, alternative og sunde mad med noget, børnene gider. Hvad skal I selv have af spændende (og sunde) ting i løbet af ugen? Og planlægger I også forud?

 

Madplan (jeg linker til de opskrifter jeg kan):

Mandag: Marrokanske forårsruller (vegetariske), frikadeller og gnavegrønt

Tirsdag: Grøntsagsomelet + kyllingedeller, majs og ærter

Onsdag: Grove burgerboller med hhv. alm. bøffer og falaffel & masser af grøntsager

Torsdag: Asiatisk grøntsagsret med kokosmælk – hertil bønner, linser og ris.

Fredag: Spaghetti bolognese (grøntsagssauce og linser til mig)

Lørdag: Quinoa bowl med broccoli, stegt squash, oliven, babyspinat og bagt peberfrugtsauce. Hertil kyllingedeller og grov bulgur til børnene

Søndag: Sorte nudler/pasta med broccoli, edamamebønner og peanutbuttersauce (børnene foretrækker nok rugbrød med fiskefilet)

 

   

2 kommentarer

  • Anne

    Jeg synes faktisk at det største problem ift at spise sundt og tage de gode valg er i løbet af dagen? har du inspiration til mellemmåltider, morgenmad og frokost??

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Signe / Copenhagen Kiddo

      Hej Anne 🙂

      Det går ok nemt for mig med mellemmåltider (jeg har det værst ved 21-22-tiden, hvor jeg er ret sulten). Jeg spiser fx to gulerødder skåret i stave, eller en enkelt gulerod, som jeg dypper i økologisk peanutbutter. Nellie Dellies laver også marcipanbrød, som er uden sukker. Det snuppede jeg i dag. Et knækbrød med en skive ost er også ok. Og hvis det skal være nemt, så en lille bøtte i tasken med mandler og rosiner. Evt drysset med lakridspulver eller kanel.

      Til morgenmad: 200 g youghurt, 35 g havregryn, 15 g mandler, 15 gram rosiner. Drysset med kanel.
      Til frokost spiser jeg gerne en omelet eller en salat med fx edamamebønner eller kikærter for at få mæthedsfornemmelsen/proteiner.

      Kram S

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Projekt Sund Krop #5 {Søndagsstatus}