Til fødselsdag på Bryggen og andre hyggelige ting

Projekt Sund Krop #6 {Søndagsstatus}

Så blev det søndag og tid til endnu en status. Det er kørt rigtig fint for mig i løbet af ugen, men jeg skal helt sikkert have lavet mig nogle sunde og mættende snacks til mine eftermiddage. Der er jeg nemlig virkelig sulten, og det duer ikke at hente børn med lavt blodsukker! Det er simpelthen opskriften på en sikker konflikt!

Medbragt mellemmåtid

Når jeg er på arbejde er der heldigvis altid et lager af nødder, men de dage jeg arbejder på uni, er den eneste mulighed at købe en Rawbar til en 20’er og det er altså lige heftigt nok at bruge på en lille snack. Så dem skal jeg til at lave selv. De består kun af dadler, rosiner, nødder og kakao, så det kommer på dagens indkøbsseddel. Og så har jeg købt en palæo brødblanding, som kun mangler at blive tilsat æg og lidt olie. Min plan er at skære det i skiver og smide det i fryseren. Så kan jeg altid tage en skive ud og varme på brødristeren. Dét er også et proteinrigt mellemmåltid.

Ugens nedtur

Min fredag blev også ALT for usund. Fuldstændig uden grund. Vi havde besøg af børnenes kusine og fejrede hendes fødselsdag. Det betød pizza til aftensmad. Meningen var, at jeg ville lave en omelet til mig selv, men jeg var træt og endte med at bestille en pasta med flødesauce. Jeg blev ret dårlig af det. Det må være min krop, som har vænnet sig til den sundere livsstil. Jeg havde egentlig heller ikke lyst til slik, men fik alligevel spist det uden rigtigt at nyde det.  Næste uge køber jeg en god is, og spiser det som dessert i stedet. Jeg har stadig lyst til at kunne spise lidt usundt en gang imellem, men så skal det skisme også nydes imens.

Ugens optur

Jeg tør næsten ikke at tro på det. Men min hud er blevet pænere. Tror jeg. Nu har den været ustyrlig så længe, at jeg ikke helt tør tro på, at der falder ro på. Hvis I har læst med længe, har I måske fulgt med i min korte føljeton Projekt Pæn Hud. Den føljetin stoppede egentlig ret pludseligt. Måske fordi jeg ikke fandt noget, der hjalp sådan rigtigt. Men det kan være, at overspisningen har været en stor medvirkende faktor. Og selvfølgelig alt det hvide brød, jeg har indtaget gennem de seneste måneder. Planen er, at jeg også skal teste et nyt hudprodukt, der snart kommer på markedet. Tænk hvis det i kombination med min kostomlægning kan gøre forskellen. Jeg håber det.

Kropsmål

Der er set en del på vægten, men ikke så meget på selve målene, som er dem jeg går mest op i. Men der kan jo heller ikke ske en kæmpe forandring hver uge. Her er forløbet indtil nu:

Mine mål (de oprindelige og de nye):

Talje: 76 cm – 73,5 cm – nu 72 cm

Hofte: 101 cm – 101 cm – nu 99,5 cm

Arm: 28,5 cm – 28 cm – nu 27,5 cm

Lår: 56 cm – igen 56 cm

Vægt: 62,5 – 61,2 kg – nu 59,4 kg

Går det godt hos jer? Og er I stadig med på den sunde linje? 🙂

 

2 kommentarer

  • Anne

    Jeg er stadig på, eller, kan man sige stadig efter én uge?😊 Status er, at den første uge er gået rigtig fint. Jeg faldt lidt i fredag, men planlagt og med åbne øjne og det synes jeg er vigtigt. Ofte sker der for mig et langsomt skred som gør, at jeg slet ikke opdager at skredet er sket😊
    Jeg har ingen vægt (thank God), men er krympet lidt på målebåndet, så det holder gejsten oppe. Målet er indtil videre 4 uger i alt og så ny status derefter.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Signe / Copenhagen Kiddo

      Sejt Anne! Jeg er spændt på at høre om næste status 😘

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Til fødselsdag på Bryggen og andre hyggelige ting