Kolonihavelivet og den sidste bid sommer

En forsinket søndagsstatus – Projekt Sund Krop #7

quinoasalatJeg fik slet ikke delt min søndagsstatus med jer. Ude i kolonihaven er computeren helst pakket langt væk, og så skulle jeg lige i gang med ugen igen. Thomas rejser til Kjøln i den her uge og jeg skal ud at lave feltarbejde til specialet efter job. Jeg glæder mig faktisk allerede lidt til weekenden, hvor vi igen kører mod kolonihaven.

Til gengæld var der rigtig godt nyt i søndags. Mine kropsmål var endnu en gang blevet mindre. Og det var rart ovenpå en travl uge, hvor det har været enormt fristende bare at smide en pizza i ovnen eller andet nemt.

Jeg har fundet endnu flere gode idéer til mellemmåltider og vil dele dem med jer. Jeg har købt en brødblanding til stenalderbrød, som bare skal blandet med æg og olie, og så direkte i ovnen. Brødet skar jeg i skriver med det samme og smed i fryseren. Nu kan jeg bare tage en skive ud om morgenen og tage med i tasken. Den er lynhurtigt tøet op. Her til aften tog jeg også et par skiver ud og lagde på brødristeren, og så var de klar. De smagte skønt med avocado og hummus. Super nemt og fyldt med proteiner, så det giver en god mæthedsfornemmelse. Jeg købte blandingen fra Svansø, som man kan købe her. Jeg bruger Nemlig, fordi jeg nyder at få varerne leveret til døren, men mon ikke de fleste supermarkeder har det?

Derudover har jeg været glad for både Raw barer til mellemmåltid og de nye nøddebarer fra Castus med lakrids, som hedder Naturlig. Og for at jeg ikke skal købe mig helt fattig, har jeg også lavet nogle tilsvarende selv med dadler, rosiner, mandler, hasselnødder og tørret mynte. Dem har jeg lavet en kæmpe portion af og smidt i fryseren, så de kan holde sig længe. Og de smager helt fantastisk direkte fra fryseren, men også efter at have ligget i tasken i flere timer. Så det var et par idéer til mellemmåltider herfra. Nu til mine opdaterede mål. Jeg håber I stadig er med derude. Jeg bliver i hvert fald fastholdt og motiveret ved at dele mit forløb, så det fortsætter jeg med. Hvis I er trætte af indlæggene, så håber jeg I bare springer let og elegant henover 😉

Mine mål (de oprindelige og de nye):

Talje: 76 cm – 73,5 cm – 72 cm – nu 70,6 cm (5,4 cm tabt)

Hofte: 101 cm – 101 cm – 99,5 cm – nu 98 cm (3 cm tabt)

Arm: 28,5 cm – 28 cm – 27,5 cm – nu 26,8 cm (1,7 cm tabt)

Lår: 56 cm – 56 cm – nu 55 cm (1 cm tabt)

Vægt: 62,5 – 61,2 kg – 59,4 kg – nu 58,6 kg (3, 4 kg tabt)


Har du læst de andre indlæg i føljetonen om en sundere krop? Eller læs med her:

#1

#2

#3

#4

#5

#6

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kolonihavelivet og den sidste bid sommer