Opskrift på de bedste, bløde og sunde boller til madpakken

Sprød pizzabund med fuldkornsmel og spinat

pizzabund med fuldkorn og spinat

Hvis du vil gøre dine hjemmelavede pizzaer lidt sundere, så er her en måde du kan gøre det, uden at de bliver kedelige. Faktisk synes jeg de bliver super gode og sprøde. Bedst af alt – børnene var helt enige med mig!

Faktisk er det meget lige til. Vi brugte denne dej på boller med spinat, og lavede bare pizza af den i stedet for boller Udover to bradepander, blev det også til seks boller, som kunne bruges til madpakker de efterfølgende dage.

Da dejen bliver let fugtig, smurte jeg den ud på bagepapiret med to skeer, som ses på billedet nedenfor

pizzabunde med fuldkornsmel og spinat

Herefter smurte jeg dem med min yndlings pizzasauce fra Cirio og dryssede friskrevet cheddar på.

Bagefter pyntede vi pizzaerne hver især med det fyld, vi gerne ville have på.

pizzabund med fuldkornsmel og spinat

Min pizza var med moste, kogte kartofler, frisk spinat, squash, kalamataoliven og cherrytomater. Spinaten skal i øvrigt under osten for ikke at blive sort. Men nøj, den var god!

pizzabund med fuldkornsmel og spinat


✩ Husker du at følge med på bloggens Facebookside og Instagramprofil, så du er opdateret med de nyeste blogindlæg? ✩

✩ Har du set, at der er en masse gode vegetariske opskrifter her på Copenhagen Kiddo? Dem finder du HER .

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Opskrift på de bedste, bløde og sunde boller til madpakken