Overgangsjakker

Konkurrence: Får dine børn 6 om dagen?

innocent smoothieSå er der mulighed for at vinde en helt måneds forbrug af lækre Innocent Smoothies. Det kunne for eksempel være til børnenes madpakker, eller det kan selvfølgelig også være til jeres egen. (jeg er ret fokuseret på madpakker for tiden, hvis I har fulgt med på Instagram @copenhagenkiddo).

Jeg er nu ret sikker på, at F ville elske, at have en smoothie med i madpakken hver dag, og ville ønske, at jeg selv kunne deltage i konkurrencen.

Innocent Smoothies indeholder kun ren frugt og altså ingen tilsætningsstoffer. En smoothie svarer til et stykke frugt og kan holde sig uden for køleskab i 12 timer.Man kan få den i tre smagsvarianter – nemlig jordbær/brombær/hindbær, appelsin/mango/ananas og æble/solbær.

Får jeres børn nok frugt og grønt, og hvordan bærer I jer ad med det?

Mit bedste trick til at få frugt i Vega er at skære det ud i mundrette stykker på en fin tallerken og give hende en gaffel at spise det med. Hun gider ikke de fedtede fingre, så en smoothie ville også være perfekt!

Hvis I vil være med i konkurrencen om at vinde en måneds forbrug af Innocent Smoothies, må I meget gerne give jeres bedste tip videre om, hvordan I får jeres børn til at spise frugt og grønt. Kom glad i kommentarfeltet! Jeg trækker lod d. 22/8 kl. 20.

—Konkurrencen er slut og vinderen, Gitte Irene, er fundet og kontaktet pr. mail —

   

55 kommentarer

  • sarah skytte

    Jeg har Lia med i køkkenet og hun får lov at røre, dufte og smage på det hele og hjælpe med at skære ud. Hun er 6 år og lige startet i 0 klasse så vi hjælpes også med at smøre madpakke og hun er blevet en super gulerod-skræller, der er tempo på :o)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lisa Tschammer

    Mit bedste tip er at komme lidt frugt skåret i tern med i salaten, så vil min dreng godt spise det meste 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katrine K

    Overfor min datter er der kun et råd: bed hende smage – så vil hun i de fleste tilfælde syntes det er godt og spise mere 🙂

    hun har meget få ting hun ikke kan lide, men ind i mellem bliver hun stædig….

    jeg er dog helt sikker på hun ville elske de smoothies 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Daniella Lind

    Mit bedste tip er at lade børnene være med til at skære det ud og så gøre det til en leg. Det kan fx. være hvem der kan skære agurken ud i de sjoveste former. Herhjemme virker det altid og så er det sjovt at se hvilke figurer der kommer ud af det 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke Bisgård Sørensen

    Jeg får børnene til at hjælpe til med aftensmaden, og det synes jeg faktisk gør dem mere “modtagelige” overfor nye varianter af frugt og grønt. Når de har venner på besøg, forsvinder et fad med mundrette stykker altid utrolig hurtigt, og man har ikke børn der hele tiden tigger om lidt mundgodt 😉 Ellers kan det godt være noget af en prøvelse at få dem til at spise diverse grøntsager og frugt, som de ikke er så bekendt med. Den seneste nye sag i spisekammeret er granatæbler, som vores datter synes er vældig interessant at spise:) Nok fordi de små kerner har den der lidt søde og bitre smag, og æblet er sjovt at sidde og grave i 🙂

    Kh Rikke

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anita Kring

    Udskårne grøntsager i ulvetimen, friskpresset juice, smoothies – både købe og hjemmelavet, fintrevne grøntsager i fars og tomatsauce og så lige lidt frugt efter middagslur og evt også et stykke, når der hentes i vuggestuen – så det bliver vist til en del

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Birgitte Nyboe Pedersen

    Frugt skåret ud i små mundrette stykker i sønnens helt egen lille skål/tallerken er altid et hit. Et helt æble (under ekstra opsyn selvfølgelig) er også et hit. For så føler han sig som en stooor dreng 🙂
    Smoothie er dog altid et hit så hvis jeg er heldig at vinde bliver jeg meget populær (og så får jeg måske også selv lidt mere frugt i den periode 🙂 )

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Om lillepigen skal have frugt – så bliver det skært op i mindre stykker og drysset med kanel.
    Og om det er grønsaker der skal til, er dip udslaget!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Gitte Irene

    Året rundt løsfryses frugtstykker og bær.
    Disse bruges som “isterninger” i drikke. Som oftest bliver de spist. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christina Stoldt

    Frossen frugt er vejen frem. 🙂
    Og grøntsager kan gemmes i gryderetter.

    -Christina Stoldt
    christinabstoldt@gmail.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trine

    Vi cykler gerne en tur efter aftensmaden, og så fylder jeg en lille pose med forskelligt frugt og grønt. Det kan blandt andet være æblebåde, agurkestave, pære eller banan. En Innocent smoothie er også perfekt til en cykeltur, så det har vi faktisk også tit med i cykelkurven 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stina

    Nemmeste trick er helt sikkert at “snyde” ved at putte ekstra grønsager i gryderetterne, her tænker jeg mest på lasagne, kødsauce etc. Eventuelt ved at blende det 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christine

    Ulvetimen er vin ven, har jeg fundet ud af! Min søn vil proppe alt i munden, når han er lidt rastløs mellem 17 og 18. Så der skærer jeg agurk, peberfrugt osv i fine stave og serverer en gang imellem lidt hummus eller avokadodyp til, og der ryger gerne en hel skål med grøntsager ned. Så fedt!
    Christine

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla A

    Jeg skærer altid frugt og grøntsager i stave og serverer gerne en lækker dip til – det er et kæmpe hit . 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • pia volder handt

    Mine børn er selv løbende med til at vælge hvilket frugt de vil have,og grøntsagerne er en fast del af madpakkerne og aftensmaden.Serveret på spændende måder f.eks frikadeller i gulerødderne, rødbeder i bøfferne, grøntsager i kødet m.m

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie Jensen

    Jeg har altid et fad med frugt klar til mine tre piger når vi kommer hjem om eftermiddagen. Der bliver spist masser af frugt, mens vi snakker om hvordan dagen er gået 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Min datter elsker frugt og grønt. Hun får det med i madpakken og på tallerkenen til aftensmaden. Det skal dog være råt, ellers gider hun ikke at spise det og så er det altid lettere at få i hende hvis det er skåret i stave/buketter mm.

    Min søn, derimod, er det noget sværere at få den slags i, så det kæmper vi lidt med.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hos os virker det med frugt/grønt i små stykker og meget gerne noget som de selv har været med til at høste

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nu er mine drenge voksne, men der var heldigvis ingen problemer med at få dem til at spise frugt og grønt. Det er der heller ikke med mit barnebarn på 2 år. Han gnasker lys på alle de skønne sunde sager. Hvis jeg vinder denne skønne konkurrence, skal han have de lækre smoothie’s, for dem er han også vild med.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise Jørgensen

    Innocent smoothies er et sikkert hit herhjemme. Men ellers er frugt og grønt ikke noget hit herhjemme, udover jordbær. Så jeg frygter nu hvor sæsonen er ved at være ovre.
    Så desværre ingen tips herfra!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Alberte Lynggaard

    Vi har en juicer som vi bruger flittigt til både frugt og grønt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • mine børn er på 9 og 11 år er ikke gamle nok til 6 om dagen ej heller om aftenen, men frugt det få de … jeg ser helst at de venter til de er over 15 år 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lisbeth

    Sofie er glad for Smoothie, så der ryger både frugt og grønt i 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dejlig konkurrence 🙂 Jeg synes det hjælper at skære i mundrette stykker eller stave – det gør grøntsager og frugt mere tilgængeligt for ungerne og så ryger der mere ned af det 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Alma elsker frugt! Bær og bløde frugter ryger lige ned uden tvang. Derudover laver jeg sovs af grønsager. Fx koger jeg et æble, nogle gulerødder, et løg og hvad jeg ellers har liggende, blender det og tilsætter lidt fløde/kokosmælk og krydrer med karry eller hvad der lige passer til maden 🙂 Og kogte/bagte rodfrugter i pomfrit udskæring er altid et hit 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marlene Høj

    Jeg plejer at skære diverse frugter i mundrette bidder og anretter det på et lille fad. Som regel er frugten hurtigt spist 🙂
    Drengen på 13 og pigen på 2 år elsker alle slags frugter – Drengen på 3 år er den største kræsenpind og pt. er den eneste frugt, han vil spise, vindruer. Jeg håber at han snart kommer over sin kræsenhed!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katrine

    det er virkelig ikke svært med mine unger 🙂 De elsker æbler og grøntsager.
    Vi har gjort det til et fast ritual at når vi skal i et supermarked, så køber jeg en pose øko-æbler og åbner den – og så hygger de sig hele indkøbsturen med et æble. Jeg kan huske en dag, hvor jeg tænkte – nu skal vi hygge og købte en pose haribo i bilka, så vi kunne hygge med slik – men nej! Det skulle være æblet!
    Men ellers koger jeg gulerødderne, fordi ungerne endnu ikke er så store, og dem spiser de glædeligt om aftenen.
    Hvis Filippa var virkelig svært ved at spise sine kartofler, så putter jeg lidt af fars hjemmelavede ketchup på – bare et tyndt lag – og så ryger de ned
    PT har vi pottetræning, hvor der er ipad-sening og pottesidning efter aftensmad – så den bliver spist meget hurtigt i disse dage 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeanne Hørdal

    faktisk har jeg det ret nemt når det kommer til min søn og frugt for han nyder virklig et stykke frisk frugt og spiser næsen alle slags men han er også total vild med smoothie’s

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nina J

    Min datter elsker heldigvis frugt, men oftest er frugten i stjerner, hjerter, blomster eller på spyd! Ind imellem laver jeg også en banan delfin, pære pindsvin eller små “billeder” af forskellig frugt som f.eks. danner en fisk, ,sol, isvaffel eller lign. på hendes tallerken!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria Ørum

    Skærer det også ud i små stykker og blander det aldrig sammen.
    Derudover ryger der mere ned ved at de hver får en tallerken med frugt og grønt inden aftensmaden..

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anette Dahl Povlsen

    Jeg skærer frugt og grønt i bidder til dem , det ser lækkert og indbydende ud og de har hurtigt ryddet et fad. Smoothies er også et hit med forskellige bær og frugter

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • monika meldgaard

    Jeg er mor til 4 børn. Jeg har gennem årene erfaret hvor meget gavn en pind kan gøre. Kan få nærmest alt frugt og grønt i mine børn, hvis bare det er i form af pindemadder 🙂 så det er den helt store redning hjemme hos os 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lise

    Vi skærer ud i forme, så der kommer stjernemelon, hjerteagurk og blomsterananas – det er nemt og de mundrette stykker glider ned uden problemer 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lis Vinter

    Lige nu er der oceaner af dejlig frugt fremme – vi serverer frugt fra morgenstunden, på ymer og i havregryn – til frokost i madpakken sammen med andet grønt og til eftermiddagsmad og aftenssnacks 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mai O.

    Mine unger el-el-elsker de smoothies. Dem kan man altid får hjemme hos mormor og morfar 🙂 Mm, jeg ved ikke om det er et tip, men jeg river grøntsagerne i fx deller eller lasagne; så behøver man ikke høre på brok fra børn, der pludselig synes grøntsager noget mærkeligt stads. Råkost og revet æble går i øvrigt også rent ind, så måske er rivejernet bare en skide god opfindelse? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lillebror får helt sikkert 6 stykker frugt om dagen. Den dreng elsker alt slags frugt, og de fleste grøntsager 🙂 Han har hver dag en madkasse med frugt/grønt med i børnehave, hvor der er ca. 3 stykker frugt, så får han frugt til eftermiddagsmad og gerne et stykke senere hjemme. Og typisk gnavegrønt til aftensmaden.
    JoJo er lidt en anden snak. Han får 1,5-2 stykker med i madpakken, lidt eftermiddagsfrugt og lidt gnavegrønt. Han kan godt li’ frugt, men efterspørger det ikke ligesom lillebror. Så kan får nok lkun omk. 4 stykker om dagen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Herhjemme er min datter på 2.3 år rigtig glad for frugt 🙂 jeg sørger for at varier det, så det ikke bliver kedeligt med det samme ..

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Senia

    Vi har for det første altid frugt OG grønt til at stå fremme, og så tilbyder vi det flere gange dagligt, vores dreng må gerne have favoritter, men vi gør meget ud af at han skal prøve nye ting. Og så forsøger vi at forklæde det sunde, ved at putte det i yndlingsretterne i blendet eller finthakket form. Og så gør vi også et stort nummer ud af at være forbilleder. Det vil sige at vi selv er åbne for nye madvarer og spiser selv alt det sunde, som vi ønsker vores barn skal foretrække frem for det usunde. Sidst men ikke mindst, så prøver vi at gøre det nemt for vores dreng, ved i vid udstrækning at undgå søde, unaturlige madvarer, som slik, chips og hvidt brød. På den måde bliver det en naturlig del af livet at spise grønt og frugt

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria Seidelin

    Jeg laver ofte en lækker frugtskål med frugtstykker – så det er let og hurtigt at spise. Og vi har altid en ‘fyldig’ skål til at stå fremme – og der bliver aldrig sagt nej til frugt, så på den konto ryger der også et par frugter ned 🙂

    Ville gerne prøve smoothies til ham – lyder let og lækkert!
    Kh Maria Seidelin

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Monica Figgé Jensen

    Lækker præmie 🙂 Indtil videre er min lille bandit meget åben for det meste frugt og grønt, så det udnytter jeg selvfølgelig ved at lave det i små mundrette bidder eller lækre stave, der er nemme at gnave af. Hans papstorebror er tit utilfreds med mange grøntsager. Så siger han at han ikke kan li’ champignoner i skiver/kvarte, peberfrugter i tern/strimler eller hakket løg i frikadellerne. Jeg er personligt heller ikke meget til store løgstykker i frikadellerne, så jeg blender dem eller smider dem i minihakkeren, så kan han ikke se, at de er der. Mange andre grøntsager blender jeg og smider i gryderetter.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kirstine Henriksen

    Bananer bliver lidt sjovere for børnene hvis man tegner en tegning på skralden, det gjorde jeg ofte da jeg var au pair i England. Derudover var det næsten altid frugt og grønt der blev serveret når de kom hjem fra børnehave/skole, det var skåret ud og anrettet i små skåle. Og reglen var at man selv måtte vælge noget, men man skulle også prøve nogle andre ting indimellem. Drengen hadede frugt og grønt til at starte med, men smage princippet gjorde at der var mere og mere han kunne lide efterhånden. Og så glider det generelt nemmere ned, hvis man ved man skal spise det i ens skål, får man kan få noget andet.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • tanja mortensen

    skøn konkurrence!!! vi gør det at vi “snyder” grøntsagerne i maden. altså revne gulerødder i lasagnen, osv. ellers skærer vi det ud i stave så glider det nemmere ned. i madpakkerne pakker jeg grøntsagerne ind som en lille overraskelse og det er altid spist. ellers bruger vi også den med at skære det ud i mundrette stykker og serverer gerne et frugt fad om aftenen især i weekenderne. ligger det dekorativt og vups så er det spist. det går ikke bare med et æble eller en blomme at gnave i

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dorte Nysom

    Lige for tiden er det største hit hos datteren på 4 at få liv at bide af en hel pære eller æble. Sjovt som det skifter 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Her kræver det ikke så meget – Alexander er 14 måneder og spiser ALT. Han elsker frugt i alle former og farver, så der skal bare serveres så er han over det.

    Tip? Lad børnene spise alt fra helt små af – han er BLW baby og har derfor altid fået det samme mad som os og vi serverer ingen “børnevenlige” ting, og han elsker både sennep, paprika, karrysalat… ja, ALT 😀

    Er sikker på han også ville elske de lækre smoothies 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Eva k

    Skal serveres som snack, så ryger det ned 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mia C Andersen

    Mundrette bidder. Så ryger alt indenbords. Hvis ikke min unge spiser det, så tænker jeg at en af de andre børn har glæde af det. Jeg spiser også alt frugt og grønt hvis det bliver serveret. Hvis jeg selv skal stå og rode med det, er jeg ikke så god. Og så pAkker jeg alt i små bøtter fra Tiger butikken. Så holder det sig helt og udmattet.
    Mia CA /

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • pia sroka

    Jeg plejer at skære forskellige slags frugt og grøntsager ud,og serberer dem på en tallerken,så bliver de spist.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • F. Madsen

    Jeg synes faktisk ikke, at det er et problem. Lige nu spiser min datter gerne frugt og grønt. Men ellers kan man jo altid blende det og bruge det som sovs. Det synes jeg også selv er dejligt at spise.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Line

    Min søn er vild med frugt, men gider ikke altid spise det når det serveres i en skål eller på en tallerken herhjemme, så benytter mig ofte af smoothies som han eeeelsker (især med et smart sugerør i;)) Derudover, har det her i sommeren været et hit med frugtstykker på pind, en tur i fryseren og så en ‘frugtis’ kort tid efter:) især melonis har været et hit:)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Gry

    Mine drenge elsker frugt …..så her må jeg næsten til sidst sige at der ikke er mere for ellers kan de sagtens spise hele frugtskålen :)) men ville være skønt at vinde da de også elsker smoothies 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lisbeth Glud

    Nu har jeg ikke selv småbørn længere. Til gengæld har jeg en masse børne- og oldebørn. Frisk frugt skæres i fingerstykker og serveres (gerne blandet) i en skål der står fremme på bordet. Ved siden af står en kop med billige tankstikkere som de kan hapse frugten med.Det forsvinder som dug for solen. Desuden juicer jeg selv og sådan et glas friskpresset er bestemt også en succes.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida

    Penny er endnu så lille, at alt hvad hun selv kan samle op og putte i munden er et hit!
    Men derudover er jeg på Vegas side, jeg får også spist meget mere frugt, når det er præsenteret lækkert og i mundrette bidder.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dorthe Bille

    Mine drenge synes det er super lækkert hvis jeg giver dem yoghurt naturel + en lille post med frugt i tern med i skole. Så kan de selv blande deres egen frugtyoghurt

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pia Damgaard

    Mine børn er altid små-sultne om eftermiddagen og en lækker indbydende frugtkurv på skænken i køkkenet giver altid lyst til at spise af det… Så det er ikke noget problem at få frugt i børnene her i huset 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dejlig konkurrence

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Overgangsjakker